2013年1月17日木曜日

Lady Gaga in Portland : ガガLiveレポートinアメリカ

Me and my friend, Rika, went to Gaga's concert last night.

昨日はお友達のリカとガガのライブに行ってきました!


Our seats were kind of the cheapest ones, $69, but we felt they were good seats regarding the prices.
The opening performer was madeon, DJ, and his music was so good.  It was one of the most exciting times I had last night!

席は3階の下の画像のような景観でした。$69という激安の席でしたが全景の見える席は普通に好きなので大満足でした♬ あと前座のmadeonっていうDJが個人的にツボすぎて家に帰って即調べたらまだティーンエイジャーの美少年だったーーーΣ(´д`ノ)ノ


Most of the goods in the shops were T-shirts which cost around $40 to $50.  I had believed American people wouldn't buy these goods, but I saw many people were wearing Gaga T-shirts!  I also bought one yeah!

グッズ売り場はTシャツがメインで一枚確か$40から$50まで。一つの売り場が小さいので日本とは違ってこのグッズ販売ブースがホール内の至る所にあって日本みたいに長い行列はみませんでした。

外人はグッズなんて買わないというイメージがなぜかあったんですけど、想像以上にガガT着てるお客さんが多くてびっくりしました。ちなみに私もSサイズのガガTを購入したぜ〜!


Portland is not big town enough to be full at the Rose Quarter even if the performer was Gaga, but I was so happy to sea her in America :D.  I will post some articles about culture shocks I had about Gaga's concert, see you later!

ポートランドはやっぱり人口が追いつかないのか会場のRose Quarterは惜しくも満員にはならなかったのですがお客さんのテンションはいっぱしにアメリカ人なので大盛り上がりで楽しかったです〜。ガガPDXに着てくれてありがとうxxx

記憶がフレッシュな内に色々まとめたかったけれど、ちょっと長くなりそうなので他の記事にガガのコンサートに行った時に受けたカルチャーショックを書きまーす^^。






     にほんブログ村 英語ブログ 時事英語へ    にほんブログ村 海外生活ブログ シアトル・ポートランド情報へ

0 件のコメント:

コメントを投稿