2013年3月11日月曜日

LA Trip : LA旅行記

Me and my friend Tetsu went to LA last weekend.  Tetsu is one of my friends who can talk anything and we spent wonderful time. I have rarely traveled in America, so I want to note what we have done there on my blog :).  We spent 3 days.  On first day we went to see musical, and other days we did typical tourist stuff,Universal Studios and City tour.

1週間前に友達とLAに旅行したので、色々反省点も含め簡単にあったことをまとめたいと思います(*^▽^*)

LAは2泊3日の旅行で日本から来てくれた友達のてつと一緒に行きました。彼女は高校からのとーっても大事な友人で、ずっと一緒にいても飽きませんでした!これぞ友達(o>▽<)人(>▽<o)yey。旅行内容は王道コースと言われる「テーマパーク」「市内観光」と我々が好きな「ミュージカル」を組み合わせました。ではレポートいきましょう(>ω<)

This trip's travel map
今回の旅行コースを地図で表してみました




<1st Day (Sat) : Wicked>

All we did on 1st day was to transfer from place to place and to watch musical.  We took 2 planes, 2 taxis and 1shuttle bus.  I guess the entire distance was nearly whole length of Japan :P.  The musical was amazing and we enjoyed a lot, but it was pretty exhausting day.

この日は移動とミュージカルの日でした。飛行機2回、タクシー2回、シャトルに1回乗って、多分移動距離的には日本列島一個分くらい?でしたね(」゚ロ゚)」。ミュージカルは2人にとって初めての本場Wickedでした。日本では劇団四季がやってることで有名ですよね(*^-^)


I was very happy to sea Wicked because musical in America is different, original and special. But there is a different reason why I was so excited.  I'm sure it is easy to find people who are interested in musicals in America, but it is not in Japan.  In Japan, there are no particular famous songs that everyone knows, so musical is a rare hobby and entertainment. Actually I am a person who made Tetsu into musicals, but I was satisfied with watching Wicked with her.

ミュージカルは人がみんなデカクてダンスや歌に迫力がありめちゃくちゃ面白かったのですが、とにかくミュージカル前後の移動がスムーズに行かず、「旅行って大変なんだな〜・゚・(ノД`;)・゚・」と一日が終わるあたりには二人とも死んでました:(´ཀ`」 ∠):
Made YouTube video about Wicked in LA
Wickedの会場レポ動画作りました
     
On this day, I learned how to book Taxis in English, Which Taxi company has good price service and Shuttle bus from John Wayne Airport to Hollywood, the hotel place, costs at least $50.  We didn't prepare well before this travel, and were misunderstanding shuttle bus was always cheap such as $20.  So when the driver told us it was $50, we were like (0__o??).

この日学んだ事はTaxi Maxiというタクシー会社が圧倒的に他の会社より安くて利用しやすいことと、John Wayne空港(Wickedを見たとこの近く)からホテルのあるHollywoodまではシャトルバスで値切っても一人$50(チップ含まない)するということでした。私達は旅行に慣れてなくて、あまり調べずに現地に行って、ひたすらシャトルは安いという先入観だったので乗り場で「シャトル$50だよ」「(゚Д゚;)!?」って感じでした〜。



<2nd Day (Sun) : Universal Studios Hollywood>

On this day, we went to Universal Studios!! We have Universal Studios Japan, but it's located in far from Tokyo where we live, so it was our first time to visit!  After Universal Studios, we walked famous street, Hollywood Pool Bird street ;D.

2日目は唯一移動のない日で遊びまくりました(●´Д`人´Д`●)。LAの地下鉄を使って初☆ユニバーサルスタジオに行き、乗り物全て制覇してきましたよ!夜はハリウッドプールバード通りという俳優の手形や名前が道にどこまでも刻まれた有名な通りを歩いたりしました。
Universal Studios were established since people thought it was pity to leave lots of amazing movie sets, so you really can see the actual movie sets there.  I saw whole faced towns and foreign country places like British town, Mexican place, Japanese Parking area etc.  The most ridiculous movie set was one which is supposed to show airplane falling accident.  The set was used for the movie called "War of the Worlds".  This is a famous movie, you might know.

ユニバーサルは元々LAで使われていた映画セットが大量にある場所を観光地化しようという目的でできたテーマパークなんです。なので実際に使われている映画セットを見学してると、あーんな映画で使われていたセットや、丸々違う国や都市が再現された人工的な街を見る事ができます。これは日本人には理解の及ばない規模の大きさで「すげー。。」と唖然とするしかありませんでした。一番衝撃的だった映画セットは、宇宙戦争というトムクルーズ主演の映画で使われた飛行機の落下事故を模したセットで、本気で映画の中に迷い込んだ様な気分になりましたヾ(〃^∇^)o


We arrived at Universal City, the nearest station, around 10:40, and could fortunately ride all rides.  But what we did was very tight schedule, so if you are going there, you'd better be there earlier.

 我々は一応ユニバーサルには11時前くらいに到着してギリギリ全部のアトラクションに乗れる事ができましたが、現地では想像以上に無料シャトルの場所が分かりにくかったり、チケットをスムーズに買う事ができなかったので、私達と同じように土日にユニバーサルに行く方はもっと余裕をもって行く事をお勧めします!

Check how we were excited in this moment!
ユニバーサル行く途中のLA地下鉄の動画も作りました
     


<3rd Day (Mon) : LA City Tour>

On the last day in LA, we participated Japanese LA city tour.  We didn't have a car, but LA is too big to see around without a car in a day, so I'm still sure it was a smart decision.  The tour guide guy showed almost all famous sight seeing places, and told us which celebrities are living in which buildings and which movies use which places.  It was so exciting.

We saw the last house which Michael Jackson spent his days, the hotels which were used for Pretty Woman and the tunnel which was used in the movie Independence Day.

最終日の3日目はハッピーツアーという会社に日本語でのロス市内観光を予約しました。ロスは車が無いと観光名称を回るのは不可能に近いくらい大きい街なので、ツアーをとって正解だったなと今でも思います。8時間の間にロスの観光名所であろう所はほぼ回ってくれたし、映画で使われた有名な場所やセレブの住宅も回ってもらったりして楽しかったです!

マイケルジャクソンが最後に住んでいた家やプリティーウーマンで使われたホテル、インディペンデンスデイで使われたトンネルなど色々教えてくれました。超楽しかったですよ〜ゞ(´ω`ゞ)

I was impressed that how well movies and LA are related and how long movie histories LA has.  LA is a literally place for movie and entertaining.

LAでは有名なハリウッド映画で使われた映画の舞台がそこらかしこにあって、街が映画で使われているというよりは、LAが映画のために存在している街の様な印象でした。実際撮影現場もこの8時間のツアー中に3回ほど見て、本当に撮影の仕事が多い場所なんだなと実感しました( ̄ω ̄;)

Beach in LA was like this
ツアー途中の自由時間にビーチで撮ったビデオ。かなり編集を加えて見易いようにしてるので是非見てください


<This travel was...>

Everything was amazing but transfers.  I know it was my first own travel and didn't know how to prepare, but I should prepared what transportations I was going to use between place to place :P.  I wasted lot of times in LA because of this and it was so waste!

If I was going to go to LA again, I want to google which hollywood movies I like used which part of LA or movie sets.  The tour guide told us tons of information, but I am a not movie person, so it was a regret.  

この旅は初めて全部自分たちで企画した旅行でとても楽しかったのですが、最大の反省点は様々な場所での移動手段を考えていなかったことです\(^o^)/ 。もうこれにつきます\(^o^)/ \(^o^)/ 。あとは全部楽しかったです!てつとはずっと喋ってて話題つきないし楽しいし最高でした。

もしもう一度ロスに行く機会があれば、私は自分の好きなハリウッド映画がロスで撮影されているか調べてから行きたいです。それをするかしないかで、ロスの市内観光は2倍くらい楽しみ方が違ってくると思います。

最後に行ったLAX(ロサンゼルス国際空港)は噂ほど巨大ではなく、むしろアリゾナで乗り換えた空港の方が遥かに複雑だったので、空港では想像以上に移動が簡単でした。

ということでレポート終わりです!読んでくれてありがとうございました♡
Thank you for reading ♡





     にほんブログ村 英語ブログ 時事英語へ    にほんブログ村 海外生活ブログ シアトル・ポートランド情報へ

0 件のコメント:

コメントを投稿