2013年3月11日月曜日

Harlem Shake : ハーレムシェイク

Do you know what Harlem Shake is? If you don't know, watch next 2 videos, they are only 30 seconds.

今YouTubeで大流行りしてるハーレムシェイクという動画を知っていますか?
まぁとりあえず30秒と短いので次の動画を見てください(。-_-)ノ


So Harlem Shake is a YouTube viral video.  Videos are always all about one person dance first of part, and many people dance after that.  The music of this video is called "Harlem Shake", and current top Billbord song.  The person who started Harlem Shake uploaded the video 1 month ago on YouTube and then many other people have started uploading the same kind of videos.

見ての通り一つの曲にあわせて最初の半分を1人が踊り、残りの半分をみんなで一斉に踊るという動画です(=゚▽゚)/。この曲は今現在のビルボード1位の「ハーレムシェイク」 という曲で、つい1ヶ月ほど前にYouTube上に元ネタとなる動画がアップされたのがきっかけで色々な人が同じ様な動画をYouTube上にアップしはじめました(゚ロ゚屮)屮

The university I'm going also made the video.  On this day, I was taking Criminology class in the building behind the people, but I really wanted to join this event!

ちなみに私の通っているアメリカの大学もハーレムシェイクやってました(下の動画)。この時私はちょうど動画の後ろに見えてるビルで犯罪学の授業に出席してて、とーっても参加したかったのにできませんでしたΣ( ̄ε ̄;|||・・・



考えてみればニコニコではこのように他人のネタでどんどん色んな人が似た動画をアップするということはめずらしくないと思いますが、YouTubeでは珍しい現象だと個人的に思います!






     にほんブログ村 英語ブログ 時事英語へ    にほんブログ村 海外生活ブログ シアトル・ポートランド情報へ

0 件のコメント:

コメントを投稿